Příjem zboží
(menu DOKLADY)
V
této části nabídky se zakládají nové doklady, editují se nebo se ruší již
zadané, tisknou se smlouvy, zobrazují se informace o dokladu nebo zákazníkovi a
doplňují se k dokladu další předměty. Pro rychlejší volbu lze použít i funkční
klávesy F4 - F11, které se zobrazují za textem volby.
Editace dokladu vyžaduje znát
heslo pro nastavení programu. Je to z toho důvodu, aby nemohl každý libovolně měnit
údaje na dokladu. Podobně lze rušit i poslední doklad (v tomto případě tuto funkci
musíte nastavit v Nastavení programu).
|
|
nový doklad
Formulář
pro zadání dokladů je jednoduchý na vyplňování. Napíšete-li část příjmení
nebo jména, ve spodní části v seznamu zákazníků se zobrazují odpovídající
záznamy z kterých si pak dvojítým kliknutím vyberete a údaje se přepíší do
příslušných kolonek. Pokud se nějaký údaj u zákazníka změní, lze opravit. Při
uložení dokladu se údaj zároveň opraví i v databázi zákazníků. Jedná-li se o
nové jméno pak zaškrtnutím textu "zapsat zákazníka do adresáře..."
povolíte zapsání jeho údajů do databáze. Je-li zákazník vybrán z databáze,
načte se do seznamu zastavovaných předmětů všechno zboží, které až doposud tento
zákazník zastavil. Vybráním předmětu se zobrazí i ostatní údaje jako jsou ceny,
skupina předmětů, výrobní číslo atd. Můžete též zadat i nové zboží. Skupiny
předmětů jsou nadefinovány přímo v programu a nelze je doplňovat nebo měnit. Je to
z toho důvodu, aby na internetových stránkách kde se zobrazuje zboží z více
zastaváren, bylo zboží tříděno do stejných skupin. Chcete-li zařadit novou skupinu
stačí poslat mail na software@irl.cz. Skupina bude
zařazena v nové verzi programu. Podle nastavení tisku v Nastavení programu se u
tlačítka ULOŽ DOKLAD zobrazují příslušné volby tisku. Po uložení dokladu lze
automaticky tisknout smlouvu nebo doklad.
|

Při vybírání zákazníka ze seznamu se v
pravém horním rohu u nežádoucí osoby zobrazí červený obdélníček. Teprve
kliknutím na něj se zobrazí důvod.
Během zadávání nového
dokladu se kontroluje není-li jméno na seznamu nežádoucích osob. Kontrola se
provádí jak v seznamu osob zastavárny (spodní část) tak i v seznamu nežádoucích
osob, který byl stažen z internetu. Dojde-li ke shodě OP nebo RČ rozblikají se u
textu JMENO dva červené čtverečky.

Kliknutím myší na jeden ze čtverečků se
zobrazí informace o dotyčné osobě.
Je-li osoba ze seznamu
zastavárny (dolní seznam) zobrazí se následující informace:

křížkem vpravo se okno zavře
Je-li osoba ze seznamu
nežádoucích osob jinách zastaváren zobrazí se následující informace:

Může se stát, že osoba byla označena ve více zastavárnách, pak se v
tabulce objeví tolik záznamů, kolik zastaváren dotyčnou osobu označilo. Pod tabulkou
je zobrazena ke každému řádku ZASTAVARNA, která osobu označila a kontakt na tuto
zastavárnu
|
|
informace o dokladu
Zobrazí se okno s údaji na
dokladu bez možnosti editace nebo jiných úprav.
|
|
informace o zákazníkovi

zobrazí se okno se seznamem
všech předmětů souvisejících s vybraným zákazníkem, tento seznam lze také
tisknout
|
|
editace dokladu Zobrazí se okno s možností změny údajů. Uložení změn je
podmíněno znalostí hesla do Nastavení programu.
|
|
seznam předmětů na dokladu Zastaví-li zákazník například soubor šperků, lze
tento soubor napsat na jednu smlouvu. Pokud tyto šperky propadnou do prodeje, je nutné
jejich rozepsání na jednotlivé doklady, protože každý šperk může být prodán
zvlášť jako jeden kus. Toto rozdělení předmětů na dokladu lze provést v
následujícím okně. Každý rádek znamená jeden předmět u kterého je nutné
nastavit prodejní cenu za kterou bude v prodeji nabízen.

|
|
zrušit poslední doklad Je-li v Nastaverní programu povoleno mazání posledního
dokladu, pak je tato volba aktivní a lze smazat poslední doklad. Pokud je v dokladu
nějaký příjem nebo vydání, které ovlivní i stav pokladny, pak je nutné také
smazat odpovídající doklad v pokaldně. |
|