E D I T O R

Základy

Po spuštění editoru se objeví 3 okna: Hlavní okno, Paleta a Vlastnosti.

Herní plocha se zkládá z takzvaných Prvků. Tabulku prvků viz dále. Prvky, které můžete použít, obsahuje Paleta. Pokud chcete kreslit. Vyberte si v Paletě levým tlačítkem myši Prvek a poté klikněte levým tlačítkem myši v Hlavním okně do hrací plochy. Každý prvek má mnoho vizuálních variant, např. stín zleva, stín zezhora, stín v rohu, atd. Tyto stíny si musí nasatvit sám designér levelu, Editor je sám nenastaví!

Pokud chcete nastavit vlastnosti prvku, vyberete jej v Hlavním okně kliknutím na prvek pravým tlačítkem myši. Vlastnosti prvků se objeví v okně Vlastnosti.

Pokud je prvek poloprůhledný, musí obsahovat podklad. Ten vložíte tak, že v Paletě vyberete levým tlač. myši prvek a pak kliknete na poloprůhledný prvek v Hlavním okně levým tlačítkem a přitom držíte stisknutou klávesu Shift.
Vlastnosti celého levelu můžete vybrat v menu.

Level uložte do adresáře hry (adresář s had.exe), jinak jej hra nenalezne.

BUG: Pokud je editor překryt jiným oknem, občas po kliknutí na Hlavní panel se znovu neobjeví. klikněte tedy na něj pravým tlačítkem a zvolte minimalizovat. Pak na něj klikněte znovu normálně a je vše OK.

Typy prvků a jejich vlastnosti

Název
terén
Poloprůhlednost
ne
Může být podkladem
ano
Tag 1:
0(může se na něj položit bonus) /// 1 (nelze položit bonus)
Tag 2:
-
Tag 3:
H1(startovní pozice pro hada č. 1) /// H2(startovní pozice pro hada č. 2) /// H3(startovní pozice pro hada č. 3) /// H4(startovní pozice pro hada č. 4)
!! Každá z těchto hodnot musí být obsazena max a zárověň i min 1x v celém levelu !!
Název
voda
Poloprůhlednost
ne
Může být podkladem
ne
Tag 1:
-
Tag 2:
-
Tag 3:
-
Název
stěna
Poloprůhlednost
ne
Může být podkladem
ne
Tag 1:
-
Tag 2:
-
Tag 3:
-
Název
objekty v terénu
Poloprůhlednost
ano
Může být podkladem
ne
Tag 1:
0(může se na něj položit bonus) /// 1 (nelze položit bonus)
Tag 2:
-
Tag 3:
H1(startovní pozice pro hada č. 1) /// H2(startovní pozice pro hada č. 2) /// H3(startovní pozice pro hada č. 3) /// H4(startovní pozice pro hada č. 4)
!! Každá z těchto hodnot musí být obsazena max a zárověň i min 1x v celém levelu !!


Název
twist /// přikázaný směr
Poloprůhlednost
ano
Může být podkladem
ne
Tag 1:
-
Tag 2:
-
Tag 3:
-


Název
teleport
Poloprůhlednost
ano
Může být podkladem
ne
Tag 1:
ID tohoto teleportu (kladné číslo)
Tag 2:
ID cílu (musí být jiné od Tagu 1 /// 0 = cíl není (doporučuje se u ))
!! Je dobrým nápadem volit pro cíl i samo sebe stejné barevné označení !!
Tag 3:
otočení hada o XX stupnů v cíli po směru: 0 - neotacej /// 1 - dolu /// 2 - nahoru /// 3 - vpravo /// 4 - vlevo /// 11 - o 90° po směru hodinových ručiček /// 12 - o 180° po směru hodinových ručiček/// 13 - o 270° po směru hodinových ručiček

Vlastnosti levelu

Jméno levelu
označuje jméno levelu, ne souboru
Počáteční délka hada
jak má být had po startu dlouhý
Počet bonusů
kolik generovat bonusů
Koeficient přibývání
viz způsob přibývání
Změna rychlosti
určuje buď zpomalení hry po sebrání každého bonusu (např. -50), nebo naopak zrychlení (např. 50)
Způsob přibývání
určuje, kolik hadovi přibude nových článků. Existují dvě varianty.
+ číslo bonusu * koeficient
Např.: Koeficient=4: 1. bonus: 1*4 - přibudou 4 články. 2. bonus: 2*4 - přibude 8 článků, 3. bonus: 3*4 - přibude 12 článků
+ číslo bonusu
Např.: Koeficient=4: 1. bonus - přibudou 4 články a steně i další bonusy.