E D I T O R
Základy
Po spuštění editoru se objeví 3 okna: Hlavní okno, Paleta a Vlastnosti.
Herní plocha se zkládá z takzvaných Prvků. Tabulku prvků viz dále. Prvky, které můžete použít, obsahuje Paleta. Pokud chcete kreslit. Vyberte si v Paletě levým tlačítkem myši Prvek a poté klikněte levým tlačítkem myši v Hlavním okně do hrací plochy. Každý prvek má mnoho vizuálních variant, např. stín zleva, stín zezhora, stín v rohu, atd. Tyto stíny si musí nasatvit sám designér levelu, Editor je sám nenastaví!
Pokud chcete nastavit vlastnosti prvku, vyberete jej v Hlavním okně kliknutím na prvek pravým tlačítkem myši. Vlastnosti prvků se objeví v okně Vlastnosti.
Pokud je prvek poloprůhledný, musí obsahovat podklad. Ten vložíte tak, že v Paletě vyberete levým tlač. myši prvek a pak kliknete na poloprůhledný prvek v Hlavním okně levým tlačítkem a přitom držíte stisknutou klávesu Shift.
Vlastnosti celého levelu můžete vybrat v menu.
Level uložte do adresáře hry (adresář s had.exe), jinak jej hra nenalezne.
BUG: Pokud je editor překryt jiným oknem, občas po kliknutí na Hlavní panel se znovu neobjeví. klikněte tedy na něj pravým tlačítkem a zvolte minimalizovat. Pak na něj klikněte znovu normálně a je vše OK.
Typy prvků a jejich vlastnosti
 |
- Název
- terén
- Poloprůhlednost
- ne
- Může být podkladem
- ano
- Tag 1:
- 0(může se na něj položit bonus) /// 1 (nelze položit bonus)
- Tag 2:
- -
- Tag 3:
- H1(startovní pozice pro hada č. 1) /// H2(startovní pozice pro hada č. 2) /// H3(startovní pozice pro hada č. 3) /// H4(startovní pozice pro hada č. 4)
!! Každá z těchto hodnot musí být obsazena max a zárověň i min 1x v celém levelu !!
|
 |
- Název
- voda
- Poloprůhlednost
- ne
- Může být podkladem
- ne
- Tag 1:
- -
- Tag 2:
- -
- Tag 3:
- -
|
 |
- Název
- stěna
- Poloprůhlednost
- ne
- Může být podkladem
- ne
- Tag 1:
- -
- Tag 2:
- -
- Tag 3:
- -
|
 |
- Název
- objekty v terénu
- Poloprůhlednost
- ano
- Může být podkladem
- ne
- Tag 1:
- 0(může se na něj položit bonus) /// 1 (nelze položit bonus)
- Tag 2:
- -
- Tag 3:
- H1(startovní pozice pro hada č. 1) /// H2(startovní pozice pro hada č. 2) /// H3(startovní pozice pro hada č. 3) /// H4(startovní pozice pro hada č. 4)
!! Každá z těchto hodnot musí být obsazena max a zárověň i min 1x v celém levelu !!
|

 |
- Název
- twist /// přikázaný směr
- Poloprůhlednost
- ano
- Může být podkladem
- ne
- Tag 1:
- -
- Tag 2:
- -
- Tag 3:
- -
|

 |
- Název
- teleport
- Poloprůhlednost
- ano
- Může být podkladem
- ne
- Tag 1:
- ID tohoto teleportu (kladné číslo)
- Tag 2:
- ID cílu (musí být jiné od Tagu 1 /// 0 = cíl není (doporučuje se u
)) !! Je dobrým nápadem volit pro cíl i samo sebe stejné barevné označení !!
- Tag 3:
- otočení hada o XX stupnů v cíli po směru: 0 - neotacej /// 1 - dolu /// 2 - nahoru /// 3 - vpravo /// 4 - vlevo /// 11 - o 90° po směru hodinových ručiček /// 12 - o 180° po směru hodinových ručiček/// 13 - o 270° po směru hodinových ručiček
|
Vlastnosti levelu
- Jméno levelu
- označuje jméno levelu, ne souboru
- Počáteční délka hada
- jak má být had po startu dlouhý
- Počet bonusů
- kolik generovat bonusů
- Koeficient přibývání
- viz způsob přibývání
- Změna rychlosti
- určuje buď zpomalení hry po sebrání každého bonusu (např. -50), nebo naopak zrychlení (např. 50)
- Způsob přibývání
- určuje, kolik hadovi přibude nových článků. Existují dvě varianty.
- + číslo bonusu * koeficient
- Např.: Koeficient=4: 1. bonus: 1*4 - přibudou 4 články. 2. bonus: 2*4 - přibude 8 článků, 3. bonus: 3*4 - přibude 12 článků
- + číslo bonusu
- Např.: Koeficient=4: 1. bonus - přibudou 4 články a steně i další bonusy.